Tesne pred rozsiahlymi povodňami, ktoré potrápili našu oblasť v septembri, došlo v Nemecku ku pádu mostu. Teraz sa zistilo, že na vine je dlhodobý vplyv počasia v kombinácii s nekvalitnou oceľou, ktorá bola náchylná na rýchlejšiu koróziu.
Odborníci v Sasku v súčasnosti dôkladne preverujú takmer dvadsať mostov z predpätého betónu. Na všetkých týchto mostoch bola použitá rovnaká oceľ, ktorá je náchylná na koróziu. Táto problematická oceľ bola tiež použitá na zrútenom Carolabrücke v Drážďanoch a na nedávno uzavretom moste v Bad Schandau.
Štvrtina týchto mostov sa nachádza v oblasti Saského Švajčiarska. Ak by sa objavili problémy s niektorým z nich, mohlo by to mať vážne dôsledky pre dopravu medzi Českou republikou a Nemeckom.
Jeden z mostov, ktoré sú teraz podrobne kontrolované, vedie cez železničný koridor z Děčína do Drážďan. Denne po ňom prejde až 150 vlakov vrátane nákladných, ktoré sú kľúčové pre spojenie oboch krajín, ako aj rýchlikov EuroCity smerujúcich do Berlína a prímestských vlakov S-Bahn.
Odborníci sa zameriavajú aj na most cez rovnakú železničnú trať vedúci do Krippenu. Hoci situácia na týchto mostoch zatiaľ nie je taká kritická ako v prípade mosta cez Labe v Bad Schandau, preventívne kontroly sú nevyhnutné.
Most v Bad Schandau musel saský správca ciest okamžite uzavrieť. Napriek tomu, že bola použitá rovnaká problematická oceľ mosty sú postavené odlišnou technológiou, čo môže ovplyvniť mieru ich poškodenia.
Sasko teraz intenzívne hľadá riešenia, ako nahradiť uzavretý most v Bad Schandau, ktorý je dôležitou dopravnou tepnou. Najbližšie mosty cez Labe sa nachádzajú v Děčíne a v Pirne.
Medzi zvažovanými možnosťami je zavedenie trajektov schopných prevážať automobily alebo výstavba pontónového mosta, ktorého realizáciu by mohla zabezpečiť nemecká armáda Bundeswehr.